Servis Manifoldu ve Bağlanması

Bu cihaz sistem çalışma basınçlarının ölçülmesinde, soğutucu akışkanın eklenip eksiltilmesinde, yağ eklenmesinde, yoğuşmayan gazların sistemden temizlenmesinde kullanılır. Diğer taraftan kompresörün by-pass edilmesine ve sistem şartlarının analizine imkân verir. Servis veya test etme manifoldu, resimde görüldüğü gibi üzerinde emme ve şarj basınç göstergelerinin bağlı olduğu, emme ve vakumlama servis valfleri ile dolum (şarj) girişi olan bir servis manifoldundan ibarettir. Manifoldun alt kısmında, cihaz emme servis valflerine (sol), soğutucu silindirine (ortada) ve cihaz boşaltma veya sıvı hattı valfine (sağ) bağlantı sağlayan hortum çıkışları bulunur.

Çoğu cihazda, renk kodu olarak emme tarafı göstergesi ve hortumu mavi, şarj tarafı göstergesi ve hortumu kırmızıdır. Orta veya soğutucu silindirine bağlı hortum ise sarı renktedir. Bu yöntem, hortumların karışarak cihaza zarar verilmesinin önlenmesinde çok yararlıdır. Bu teçhizatı asmak üzere manifold üzerinde bir de kanca vardır.

Emme servis vanası biraz açıldığında ve orta noktaya kadar açıldığında hem servis çıkışı hem de emme hattı açılacaktır. Gösterge manifoldundan değerler alınabilir.

Kompresörün bir kısım akışkanı soğutucu silindirden bir kısmını da sistemden çekmesiyle buhar şarjı mümkün olmaktadır.

Doldurma ve diğer işlemler için gösterge manifoldu bağlandığında ve çıkartıldığında sistem servis vanaları uygun pozisyonda olmalıdır. Burada, kompresör emme servis vanası vanası arka yüzeye oturmuştur, sistemin çalışması için normal pozisyondadır. Servis çıkışı kapalıdır ve emme hattı tam olarak açıktır.

Yeniden doldurma, sistem onarıldıktan ve sızdırmazlık testi yapılmasından sonra boşaltılmalı ve suyu alınmalıdır. Bu basamaklar tamamlandığında, soğutucu akışkan doldurulmalıdır.

Web Tasarım | Eskişehir Web Tasarım
Teklif Al