Soğutma sistemlerinde, sorunların tespiti ve giderilmesinde servis teknisyenin iyi derecede elektrik ve mekanik bilgisine ihtiyacı vardır. Zincirin halkalarını kolayca birleştirmeli, bozuk halkayı bulup ayırabilmelidir. Çok basit gibi olan bu ayrıntı sürekli kendini geliştiren teknisyenlerin başarabileceği bir konudur. Çoğu zaman ilk serviste arızanın ancak birinci aşaması belirlenebilir. Oysa arızanın sebebi, derin bir detayda gizli olabilir.
Örneğin: Bir soğutucu ünitede, kompresör motor sargıları yanmıştır. Toprağa kaçak vardır ve sigortalar atmıştır. Bu durumdan, arıza sebebi olarak elektrik şebeke problemi, çok bilinen bir ifade ile “Şebeke voltajında dalgalanma” düşünülebilir. Fakat kompresör yanmasının sebebi, diğer sistem problemlerinden meydana gelmiş de olabilir. Bunlar;
1- Düşük evaporatör hava / su akışı ile karlanma, buzlanma ve buna bağlı likid dönmesi.
2- Kontrol devresi ölçme elemanları (sensörler) hatalı çalışıyor olması.
3- Düşük kondenser hava / su akışına bağlı yüksek kompresör çıkış basıncı ve buna bağlı, yağ içinde asit oluşumu söz konusu olabilir.
Kompresöre likit dönmesine bağlı yataklarda yağ filmi yırtılması, kompresör ana yataklarının bozulması, boşluklarının artması söz konusu olabilir. Böylece dağılan yataklardan dolayı rotor, statörün üzerine düşerek sürtmesine, sargı hasarlanmasına ve yanmasına neden olmuş olabilir. Görüldüğü gibi, sorun arama ve giderme yöntemlerini sistem olarak algılamak ve uygulamak çok önemlidir.
Bu yazıda bahsedilen konular sadece bilgilendirme amaçlıdır. Tüm elektrikli aletler de olduğu gibi klimalarda da olası arıza çözümü esnasında dikkat edilmezse ciddi kazalar olabilmektedir. Daha önce bu tür tecrübeleriniz yoksa müdahale etmeden önce bize veya klimanızın yetkili servisine danışınız.